Ana içeriğe atla

Plate Heat Exchanger Working Principle

Plate Heat Exchanger Working Principle

Plate heat exchangers working principle is to provide heat transfer between two liquids.
The liquid to be heated or the heating, are totally seperated from each other with plates. In standart plate heat exchangers, there are 4 inlet-outlet ports. Two of them are for heating liquid and two of them for heated liquid. With special production, it is possible to produce heat exchangers which have more than one heating or heated liquids.
In MIT Plate Heat Exchangers, the flow is always diagonal. When the hot liquid enters from top and leaves from bottom, the cold liquid enters from bottom and leaves from top. Efficiency reaches maximum level.
In MIT Plate Heat Exchangers, with the straight flow, cold leaving temperature can not exceed hot leaving temperature. On the other hand, it can be possible with the diagonal flow.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Borulu Eşanjör Nedir ve Ne İçin Kullanılır.? http://www.ekinendustriyel.com/borulu-esanjor/esanjoru-olusturan-parcalar/

Eşanjörü Oluşturan Parçalar Borulu ısı eşanjörleri, tüm proseslerde kullanılan ısı değiştirici sınıfıdır. Kendi grubu içinde çok çeşitli tipleri vardır. Borulu ısı eşanjörlerinde ısı transfer yüzeyi borulardan oluşur. Akışkanın biri boruların içinden akarken, diğer akışkan gövde tarafından borulara paralel veya çapraz olarak akar. Dolayısıyla ısı transferi boru yüzeylerinde gerçekleşir. Borulu Eşanjörleri Olusturan Parçalar : Düz veya U şeklinde kıvrılmış ısı transferinin gerçekleşmesini sağlayan borular, Borudan veya kıvrılmış sacdan imal edilmiş dış gövde, Boruların tespit edildiği ayna veya aynalar, Gövde içinde boruların dışındaki akışı yönlendiren ve borulara destek olan yön değiştirme perdeleri, Gövde tarafı akışkanının giriş ve çıkışını sağlayan gövde nozulları, Boru tarafı akışkanının giriş ve çıkışını sağlayan kafa ve kafa nozulları, Ayna ve kafaların tespitini sağlayan flanşlar, Eşanjörün herhangi bir kaide üzerine montajını sağlayabilecek taşıyıcı ayaklar, E

Buharlı sistemlerde Plakalı Eşanjör Isı Geri Kazanımı

Kazan Beslemesinde soğuk su yerine sıcak kondens kullanıldığında buhar üretimi için daha az ısnın gerekli olacağı açıktır. Kazana maksimum miktarda kondens geri dönüşü ile yakıt tüketimi teorik olarak %10 ile %30 arasında azalabilir. Gerçekte sağlanabilecek yakıt tasarrufunun yüzdesi buhar sisteminin basıncına ve elde edilebilecek maksimum kondens sıcaklığına bağlıdır . Kondens genellikle ekipman çıkışlarından ve buhar kapanları çıkışından atmosferik basınçta sistemdendir. Kondens sisteminde basınc azaldıkça kondensin bir kısmı ile buharlaşan kondens çoğunlukla atmosfere atılarak kaybolur. Kondens dönüş hatarı genellikle uzun olduğundan ,bu soğutma ve dolasıyla buharlaşma kaçınılmazdır. Bu nedenle kazana geri dönen kondensin son sıcaklığı nadiren 85 derecenin üzerinde olmaktadır.. Fabrikalarda ise eşanjörler sayesinde buhar ısısından yararlanarak kullanma suyu elde edilebilmektedir. Plakaların yüzeylerinden buhar diğer yüzeylerinden ise kullanma suyu geçirerek eşanjör plakaları aras

Plakalı Eşanjör Seçiminde Püf Noktalar

Eşanjör Seçiminde Nelere Dikkat Edilmelidir.? Öncelikle eşanjör seçimi konusunda dikkat edilmesi gereken konular ele alınırken akışkana göre plaka seçimi üzerinde duralım. Bilindiği üzere eşanjörler farklı akışkanların ,plakalar üzerinde hareket etmesiyle ısı transferi gerçekleştirilmektedir. Bu transfer sırasında akışkanlar asit gibi delici özelliklere sahip sıvılarda olabilir. Bu yüzden gerekli yerlerde titanyum ve hastelloy plakalar kullanılmalıdır.Gıda akışkanları transferlerinde ise kesinlikle paslanmaz plakalar tercih edilmelidir. Süreçte paslanmaz kullanılmazsa bakteri üretimi artabilmektedir. Hijyenik ısı transferi esası olarak plakalar paslanmaz olmalıdır. Bir diğer seçim kriteri olarak kapasiteyi ele almalıyız. Eşanjörün verilen kapasite doğrultusunda hazırlanması ve gerekilen durumlarda kesinlikle mühendis ekipten yararlanılması gerekmektedir. Kapasiteyi eşanjör karşılayamazsa ısı transferi istenilen düzeyde olmaz  ve eşanjör kaçırma yapar . Eşanjöre girecek akışkanl